Všeobecné obchodné podmienky

 

Platné pre predaj služieb spoločnosti SALVIS, s.r.o.

Naposledy aktualizované: 10. január 2023

1. Úvodné ustanovenia

  1. Tieto obchodné podmienky (ďalej len „Všeobecné obchodné podmienky“) sú vydané v súlade s
    ustanovením § 273 Obchodného zákonníka, v platnom znení, a upravujú zmluvné vzťahy
    vznikajúce medzi spoločnosťou SALVIS, s.r.o., IČO: 50 133 641, so sídlom Karadžičova 16,
    821 08 Bratislava, zapísanou v Obchodnom registri Okresného súdu Bratislava I, v Odd. Sro,
    vložka číslo: 108683/B na strane jednej (ďalej len ako „Dodávateľ“) a fyzickou osobou,
    právnickou osobou a ďalšími subjektmi práva, na strane druhej (ďalej len ako
    „Objednávateľ“), medzi ktorými vzniká obchodnoprávny vzťah.
  2. Podrobnosti právneho vzťahu medzi Dodávateľom a Objednávateľom, ktorého predmetom je
    poskytnutie služieb Dodávateľom v súlade s ustanovením § 273 zákona č. 513/1991 Zb.
    Obchodný zákonník sú určené týmito Všeobecnými obchodnými podmienkami (ďalej aj len ako
    „VOP“).
  3. Na účely týchto VOP sa zmluvou rozumie Objednávka objednávateľa akceptovaná (potvrdená)
    dodávateľom, ktorej predmetom je poskytnutie služieb Dodávateľom uzavretá v písomnej (aj
    e-mailovej) forme Zmluvnými stranami (ďalej len ako „Objednávka“). Predpokladom uzavretia
    Objednávky je bezvýhradná akceptácia cenovej ponuky Dodávateľa zo strany Objednávateľa,
    ako sa ďalej uvádza v článku 2 ods. IV. týchto VOP.
  4. Na účely týchto VOP sa službou rozumie akákoľvek služba, ktorá je v ponuke Dodávateľa
    (ďalej len ako „Služba“ alebo „Služby“).
  5. Na účely týchto VOP sa webovým sídlom Dodávateľa rozumie internetová stránka Dodávateľa
    https://salvis.sk/ (ďalej len ako „webové sídlo“).

2. Uzavretie objednávky

  1. Objednávateľ môže prejaviť svoj záujem o Službu telefonicky alebo e-mailom s využitím
    kontaktných údajov zverejnených na webovom sídle, prípadne osobne a uvedením údajov
    požadovaných Dodávateľom nevyhnutných pre vypracovanie cenovej ponuky na poskytnutie
    Služieb (ďalej len ako „Požiadavka“).
  2. Dodávateľ bez zbytočného odkladu po prijatí Požiadavky informuje Objednávateľa o prípadnej
    nedostupnosti Služby alebo mu na ním uvedenú e-mailovú adresu doručí cenovú ponuku.
  3. Cenová ponuka Dodávateľa (ďalej len ako „Cenová ponuka“) obsahuje najmä:
    • špecifikáciu Služby,
    • rozsah Služby,
    • technické požiadavky na vyhotovenie Služby,
    • termín vypracovania Služby a predpokladané trvanie,
    • cenu,
    • platnosť cenovej ponuky.
  4. Objednávateľ je povinný v lehote platnosti Cenovej ponuky písomne (e-mailom) alebo
    telefonicky oznámiť Dodávateľovi jej akceptáciu, inak Cenová ponuka stratí platnosť.
    Akceptáciou Cenovej ponuky Objednávateľ súčasne akceptuje tieto VOP v znení, v akom boli
    platné ku dňu dodania Cenovej ponuky. Za akceptáciu Cenovej ponuky sa považuje akýkoľvek
    prejav vôle Objednávateľa, z ktorého určito a zrozumiteľne vyplýva, že Cenovú ponuku
    Dodávateľa bez výhrad prijíma. Bezvýhradným akceptovaním Cenovej ponuky zo strany
    Objednávateľa sa Objednávka stáva úplnou a zmluva sa považuje za uzatvorenú.
  5. Dodávateľ môže začať s poskytovaním Služieb len po akceptovaní Objednávky, doručení
    potrebných technických požiadaviek na vypracovanie služby a po zaplatení 100% zálohovej
    platby vo výške Ceny ustanovenej v Cenovej ponuke a v súlade s podmienkami uvedenými
    vo VOP.

3. Práva a povinnosti zmluvných strán

  1. Dodávateľ je povinný na základe Objednávky poskytnúť Objednávateľovi Službu v množstve,
    kvalite a termíne dohodnutom Zmluvnými stranami.
  2. Dodávateľ je povinný odovzdať Objednávateľovi najneskôr do 30 (tridsať) kalendárnych dní
    po poskytnutí Služby v písomnej alebo elektronickej podobe všetky doklady predpísané
    platnými právnymi predpismi (daňový doklad), prípadne iné doklady na dodaní ktorých sa
    zmluvné strany dohodli.
  3. Objednávateľ má právo na poskytnutie Služby v množstve, kvalite a termíne dohodnutom
    Zmluvnými stranami.
  4. Objednávateľ je povinný Službu prijať a zaplatiť dohodnutú cenu v lehote splatnosti.
  5. Objednávateľ je povinný poskytovať Dodávateľovi v primeranom rozsahu všetku nevyhnutnú
    súčinnosť potrebnú pre plnenie zmluvných povinností na základe Objednávky.

4. Plnenie povinností

  1. Dodávateľ poskytne Objednávateľovi Službu v mieste určenom Dodávateľom. Dodávateľ znáša
    všetky náklady na materiálno-technické a personálne zabezpečenie, ktoré je potrebné na
    poskytnutie Služby vrátane ich prepravy na miesto plnenia, ibaže sa Zmluvné strany dohodli
    inak.
  2. Ak sú miestom plnenia priestory Dodávateľa, nesmie Objednávateľ ani iné osoby, ktorým
    Dodávateľ Služby poskytuje:

    • vnášať do týchto priestorov, výbušniny, nástražné výbušné systémy a ich napodobeniny,
      alkohol, omamné a psychotropné látky, neidentifikovateľné biologické a chemické látky,
    • používať v týchto priestoroch fotografické prístroje a kamery bez písomného povolenia
      Dodávateľa,
    • bez písomného povolenia Dodávateľa vynášať akékoľvek predmety, dokumenty, informácie a
      údaje, ktoré sú vo vlastníctve Dodávateľa alebo ku ktorým má Dodávateľ iné právo.
  3. Ak sú miestom plnenia priestory Dodávateľa, Objednávateľ ako aj iné osoby, sú povinní
    dodržiavať všetky a akékoľvek režimové opatrenia, o ktorých budú pri vstupe do priestorov
    Dodávateľa alebo kedykoľvek počas pobytu v nich informovaní.
  4. Dohodnutý termín plnenia je pre Zmluvné strany záväzný a môže byť menený iba na základe
    telefonickej dohody príp. dohodou Zmluvných strán vo forme e-mailovej komunikácie.
  5. Dodávateľ poskytuje Služby v súlade so všeobecne záväznými právnymi predpismi a má všetky
    povolenia a licencie potrebné na ich poskytovanie.

5. Cena, fakturačné a platobné podmienky

  1. Cena Služby môže byť v Objednávke dohodnutá ako:
    • cena jednotlivej Služby uvedená bez DPH, ak predmetom Objednávky je dodanie viacerých
      samostatných Služieb.
    • celková cena Služby uvedená bez DPH, ak predmetom Objednávky je dodanie Služby ako
      celku.
  2. Objednávateľ je povinný zaplatiť Dodávateľovi zálohovú platbu vo výške 100% ceny Služby do
    15 (pätnásť) dní od prijatia zálohovej faktúry. Prijatím zálohovej faktúry sa rozumie
    dátum odoslania faktúry Dodávateľovi.
  3. Faktúra musí byť vyhotovená v súlade so všeobecne záväznými právnymi predpismi. Faktúra
    Dodávateľa bude vystavená a platba Objednávateľa bude realizovaná v eurách, pokiaľ v
    Objednávke nie je dohodnutá iná mena.
  4. Dodávateľ doručí vystavené faktúry Objednávateľovi elektronicky (vo formáte .pdf) na
    e-mailovú adresu Objednávateľa, pričom takáto faktúra sa považuje za doručenú
    Objednávateľovi dňom potvrdenia Objednávateľa o prijatí faktúry, najneskôr však 3. (tretí)
    pracovný deň odo dňa jej odoslania Dodávateľom.
  5. Akákoľvek faktúra vystavená Dodávateľom bude splatná v lehote do 15 (pätnásť) kalendárnych
    dní odo dňa jej doručenia Objednávateľovi, a zaplatená bude bankovým prevodom alebo
    hotovostným vkladom na číslo účtu Dodávateľa uvedené vo faktúre. Lehota splatnosti faktúry
    začína plynúť dňom nasledujúcim po doručení faktúry Objednávateľovi. Ak posledný deň
    lehoty splatnosti faktúry pripadne na deň pracovného pokoja, faktúra bude splatná v
    najbližší nasledujúci pracovný deň.
  6. Za deň uhradenia sa považuje deň pripísania fakturovanej čiastky na účet Dodávateľa.

6. Prerušenie poskytovania služieb a zánik zmluvy

  1. Ak sa Objednávateľ dostane do omeškania so zaplatením akejkoľvek splatnej faktúry
    Dodávateľa, Dodávateľ je oprávnený odoprieť alebo prerušiť poskytovanie Služieb, pričom sa
    nedostane do omeškania so splnením svojich záväzkov, ktoré má voči Objednávateľovi.
    Dodávateľ je povinný Objednávateľovi oznámiť, ak poskytovanie Služieb odopiera alebo
    prerušuje. Odopretie plnenia nemá vplyv na právo Dodávateľa na zaplatenie dohodnutej ceny
    za poskytnuté Služby a nemá ani vplyv na právo na náhradu škody ani vplyv na ostatné
    práva, ktoré má Dodávateľ podľa týchto VOP alebo všeobecne záväzných právnych predpisov
    voči Objednávateľovi. Uplatnenie práva odoprieť alebo prerušiť poskytovanie Služieb je
    výlučne vecou samostatného rozhodnutia Dodávateľa a Dodávateľ nemá povinnosť tak urobiť.
    Rovnako sa Dodávateľ môže kedykoľvek rozhodnúť, že v plnení Objednávky bude pokračovať
    napriek omeškaniu Objednávateľa.
  2. Objednávka zaniká:
    • poskytnutím Služieb a splnením súvisiacich zmluvných povinností Zmluvných strán,
    • uplynutím doby, na ktorú je Objednávka uzavretá,
    • písomnou dohodou Zmluvných strán,
    • písomnou výpoveďou,
    • písomným odstúpením od Objednávky.
  3. Ktorákoľvek Zmluvná strana má právo od Objednávky okamžite odstúpiť jednostranným písomným
    oznámením

    • v prípade podstatného porušenia zákonných povinností, druhou Zmluvnou stranou, ak to
      oznámi druhej Zmluvnej strane bez zbytočného odkladu po tom, čo sa o takomto porušení
      dozvedela, alebo
    • v prípade nepodstatného porušenia VOP, ak druhá Zmluvná strana poruší niektorú zo
      svojich zákonných alebo zmluvných povinností a nevykoná nápravu ani v dodatočnej
      primeranej lehote na základe písomnej výzvy.
  4. Za podstatné porušenie VOP a Objednávky zo strany Dodávateľa sa považuje najmä, avšak
    nielen:

    • omeškanie Dodávateľa s riadnym poskytnutím Služieb o viac ako 30 dní,
    • prerušenie alebo pozastavenie poskytovania Služieb v rozpore s Objednávkou alebo
      týmito VOP.
  5. Za podstatné porušenie VOP a Objednávky zo strany Objednávateľa sa považuje najmä, avšak
    nielen:

    • omeškanie Objednávateľa s úhradou akejkoľvek splatnej pohľadávky Dodávateľa o viac ako
      30 dní,
    • ak Objednávateľ koná akýmkoľvek spôsobom v rozpore so zásadami poctivého obchodného
      styku, koná v rozpore s právnymi predpismi, alebo svojím konaním poškodzuje dobré meno
      a oprávnené záujmy a meno Dodávateľa,
    • ak voči Objednávateľovi bol vyhlásený konkurz, povolená reštrukturalizácia, je v
      likvidácii, alebo bolo proti Objednávateľovi zastavené konkurzné konanie pre
      nedostatok majetku, alebo zrušený konkurz pre nedostatok majetku,
    • porušenie obchodného tajomstva alebo mlčanlivosti o informáciách dôverného charakteru,
    • iné prípady špecifikované v týchto VOP.

7. Ochrana osobných údajov a dôverných informácií

  1. Zmluvné strany sú povinné zachovávať mlčanlivosť o osobných údajoch, s ktorými prídu do
    styku pri plnení Objednávky a zabezpečiť ich ochranu v súlade so všeobecne záväznými
    právnymi predpismi. Táto povinnosť mlčanlivosti trvá aj po zániku Objednávky.
  2. Zmluvné strany zaviažu mlčanlivosťou o osobných údajoch všetky fyzické osoby, ktoré prídu
    pri plnení Objednávky do styku s osobnými údajmi tak, aby povinnosť mlčanlivosti trvala aj
    po skončení pracovného pomeru alebo obdobného pracovného vzťahu tejto fyzickej osoby.
  3. Na účely Objednávky sa za dôverné informácie považujú všetky skutočnosti, informácie a
    údaje, ktoré sú/budú uvedené v Objednávke a/alebo ktoré budú uvedené v jej Dodatkoch a
    Prílohách a/alebo ktoré sa Zmluvné strany dozvedeli/dozvedia v súvislosti s Objednávkou,
    jej plnením a predkontraktačnými rokovaniami s ňou súvisiacimi (ďalej len ako „Dôverné
    informácie“).
  4. Zmluvné strany sú povinné zachovávať mlčanlivosť o všetkých Dôverných informáciách, ibaže
    by z príslušných všeobecne záväzných právnych predpisov vyplývalo inak. Tento záväzok
    nezaniká ani po zániku Objednávky.
  5. Zmluvné strany nesmú Dôverné informácie bez predchádzajúceho písomného súhlasu druhej
    Zmluvnej strany využiť pre seba alebo pre tretie osoby, poskytnúť tretím osobám a umožniť
    prístup tretích osôb k Dôverným informáciám. Za tretie osoby sa nepokladajú členovia
    orgánov zmluvných partnerov, audítori alebo právni poradcovia Zmluvných strán, ktorí sú
    ohľadne im sprístupnených informácií viazaní povinnosťou mlčanlivosti na základe všeobecne
    záväzných právnych predpisov.
  6. Povinnosť zachovávať mlčanlivosť o Dôverných informáciách sa nevzťahuje na:
    • informácie, ktoré už sú v deň uzavretia Objednávky verejne známe alebo ktoré je možné
      už v deň uzavretia Objednávky získať z bežne dostupných informačných prostriedkov,
    • informácie, ktoré sa stanú po uzavretí Objednávky verejne známymi alebo ktoré možno po
      tomto dni získať z bežne dostupných informačných prostriedkov,
    • prípady, kedy na základe všeobecne záväzných právnych predpisov alebo na základe
      povinnosti uloženej postupom podľa všeobecne záväzných právnych predpisov musí Zmluvná
      strana poskytnúť Dôverné informácie. V takom prípade je dotknutá Zmluvná strana
      povinná informovať druhú Zmluvnú stranu o vzniku jej povinnosti poskytnúť Dôverné
      informácie s uvedením rozsahu tejto povinnosti bez zbytočného odkladu.
  7. Za porušenie povinnosti zachovávať mlčanlivosť o Dôverných informáciách sa nepokladá
    použitie potrebných Dôverných informácií v prípadoch súdnych, rozhodcovských, správnych
    alebo iných konaní vedených za účelom uplatňovania práv podľa týchto VOP. Povinnosť
    zachovávať túto mlčanlivosť platí aj po zániku Objednávky.

8. Osobitné ustanovenia

Objednávateľ bez predchádzajúceho písomného súhlasu Dodávateľa nemôže realizovať akékoľvek
postúpenie práv (vrátane pohľadávok) na tretie osoby, ktoré mu vzniknú voči Dodávateľovi na
základe Objednávky.

  1. Akékoľvek právne úkony, ktoré priamo alebo nepriamo spôsobujú vznik bremena k právam
    Dodávateľa (vrátane pohľadávok), započítanie, alebo postúpenie akýchkoľvek práv Dodávateľa
    (vrátane pohľadávok) bez predchádzajúceho písomného súhlasu Dodávateľa budú považované za
    neplatné, ibaže ich Dodávateľ v písomnej forme dodatočne schváli.

9. Vzájomná komunikácia

  1. Ak v Objednávke alebo v týchto VOP nie je uvedené inak, písomnosti Dodávateľa a písomnosti
    Objednávateľa (ďalej len ako „písomnosti“) sa považujú za doručené:

    • v prípade doručovania elektronickou poštou na e-mailové adresy prijatím čitateľnej
      formy písomnosti v elektronických schránkach Zmluvných strán. Objednávateľ bude
      elektronickú poštu Dodávateľovi doručovať na e-mailovú adresu osoby poverenej
      Dodávateľom vo veciach zmluvných uvedenú v Cenovej ponuke,
    • v prípade osobného doručovania písomností odovzdaním písomnosti oprávnenej osobe alebo
      inej osobe oprávnenej prijímať písomnosti za Dodávateľa resp. Objednávateľa a podpisom
      takej osoby na doručenke alebo kópii doručovanej písomnosti, alebo preukázateľným
      odmietnutím prevzatia písomnosti takou osobou,
    • v prípade doručovania prostredníctvom poštového podniku oprávneného na poskytovanie
      poštových služieb podľa zákona č. 507/2001 Z. z. o poštových službách v znení
      neskorších predpisov doručením na adresu Dodávateľa resp. Objednávateľa a v prípade
      doporučenej zásielky odovzdaním písomnosti osobe oprávnenej prijímať písomnosti
      Dodávateľa resp. Objednávateľa a podpisom takej osoby na doručenke.
  2. Ak všeobecne záväzné právne predpisy platné na území Slovenskej republiky alebo tieto VOP
    vyžadujú na realizáciu akýchkoľvek úkonov Dodávateľa resp. Objednávateľa písomnú formu, je
    táto forma zachovaná aj vtedy, ak sú tieto úkony urobené prostredníctvom elektronickej
    formy (e-mail správa a pod.), s výnimkou úkonov smerujúcich k zániku Objednávky.

10. Okolnosti vylučujúce zodpovednosť dodávateľa

  1. Dodávateľ nenesie zodpovednosť za nesplnenie svojich povinností vyplývajúcich z VOP ak
    preukáže, že nesplnenie nastalo následkom mimoriadnych, nepredvídateľných alebo
    neodvrátiteľných udalostí a prekážky, ani ich následky nebolo možné v čase uzavretia
    Objednávky predvídať, a zároveň prekážkam, ani ich následkom sa nedalo zabrániť, vyhnúť,
    ani ich prekonať.
  2. Dodávateľ oznámi Objednávateľovi existenciu okolnosti vylučujúcej zodpovednosť z dôvodu
    vyššej moci, ktorá mu bráni v riadnom splnení povinnosti bez zbytočného odkladu po tom, čo
    sa o tom dozvedel.
  3. Medzi nepredvídateľné a neodvrátiteľné prekážky patria najmä, nie však výlučne:
    • meteorologické podmienky alebo javy, ktoré nebolo možné rozumne predvídať s
      prihliadnutím na skúsenosti Dodávateľa,
    • nezabezpečenie alebo omeškanie pri zabezpečovaní materiálneho alebo personálneho
      zabezpečenia, ktoré nebolo možné rozumne predvídať, resp. nebolo možné sa tomu vyhnúť
      alebo zmierniť dôsledky.
  4. IV. Účinky okolností vylučujúcich zodpovednosť Dodávateľa sú obmedzené iba na dobu, dokiaľ
    trvá prekážka, s ktorou sú tieto účinky spojené.

11. Zodpovednosť a náhrada škody

  1. V prípade porušenia povinností podľa týchto VOP alebo podľa všeobecne záväzných právnych
    predpisov zodpovedá Zmluvná strana, ktorá danú povinnosť porušila, za škodu spôsobenú
    druhej Zmluvnej strane v súlade so všeobecne záväznými právnymi predpismi.
  2. Ak objednávateľ odstúpi od Objednávky má poskytovateľ nárok na náhradu všetkých
    preukázateľne vynaložených nákladov na poskytnutie služby do doby odstúpenia od zmluvy,
    nanajvýš však do výšky dohodnutej ceny. spoločné a záverečné ustanovenia

Otázky, ktoré nie sú výslovne riešené týmito VOP sa riadia právnym poriadkom Slovenskej
republiky, najmä zákonom č. 513/1991 Zb. Obchodný zákonník, v znení neskorších predpisov.

Každé ustanovenie týchto VOP sa interpretuje tak, aby bolo účinné a platné podľa platných
všeobecne záväzných právnych predpisov. Pokiaľ by však bolo podľa platných všeobecne
záväzných právnych predpisov nevykonateľné, neplatné alebo neúčinné, nebudú tým dotknuté
ostatné ustanovenia týchto VOP.

Pokiaľ sú v týchto VOP uvedené odkazy na príslušné všeobecne záväzné právne predpisy platné
v čase vydania tejto verzie VOP, ktoré boli v priebehu ich platnosti zmenené alebo nahradené
inými všeobecne záväznými právnymi predpismi, považujú sa tieto odkazy za odkazy na tie
všeobecne záväzné právne predpisy, ktorými boli nahradené v ich platnom znení.

SALVIS, s.r.o.

 

Karadžičova 16
Bratislava
821 08

 

+421 911 969 333
sura@salvis.sk

grey-member-hi-res
BREEAM_Recognition_LicensedAssessorCompany_A4_rgb
BREEAM_Recognition_ListedAssessor_A4_rgb

Copyright © 2020